Hår tips? -Jag rådfrågar er

Hey boys and girls, I need your advice!
Hörreni, jag behöver era råd. Detta är nog mest inriktat till er tjejer som läser min blogg, i och för sig, det kan ju vara killar som är experter på det här också.

Okej, jag ska fatta mig kort och försöka att inte vara så tråkig.

Jag har tidigare i mitt liv varit väldigt vårdslös med mitt hår, och just nu är mitt hår väldigt slitet. Förut slet jag på det hur mycket som helst, men jag antar att jag inte förstod så mycket då. Senare när jag upptäkt hur mitt förskräckliga hår såg ut så lät jag min frisör klippa av så mycket av det slitna som gick. Jag blev korthårig och mitt hår har blivit mycket bättre sen dess.

Men nu till nutid:
Mitt hår är fortfarande väldigt slitet, jag ska klippa mig snart också. Men jag försöker att bli mer försiktig med mitt hår och försöker att inte slita så mycket på det lilla jag har. Jag försöker att inte blåsa mitt hår så mycket som jag tidigare gjort, platta det mindre osv. Jag använder även skyddspray innan jag väl blåser eller plattar håret.



När det väl kommer till att borsta håret efter man duschat och när håret är blött, då undrar jag:
Jag har ju hört att det sliter dubbelt så mycket på håret när man kammar det när det är blött, än när man kammar det när det är torrt. Men när mitt hår är torrt och jag inte har kammat det så blir det jätte tovigt.

Så jag undrar:
Är det bättre att kamma håret när det är blött eller när det är torrt?

Jag brukar vanligtvis kamma håret direkt efter jag kommit ut ur duschen då håret fortfarande är lent och enkelt att behandla. Är det bra eller inte? Sedan låter jag det självtorka och efter en stund när håret är hyfsat torrt så kammar jag det igen. Är detta ett bra sätt eller inte?
Jag är mycket tacksam för svar.

Kommentarer
Postat av: naliie

oj jag är inte alls bra på sånt, Men luft torka de och borsta sen :D eller borsta det efter du har fönat :)

2010-11-09 @ 11:40:14
URL: http://naliie.blogg.se/
Postat av: emelie m

borsta/kamma det INTE när det är blött! bästa är att låta självtorka sen kamma det försiktigt :) men du kan ju reda ut det lite och fixa benan och sånt när det är blött, men inte mer!

2010-11-09 @ 21:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0